Hindistan’ı dönüştürmeye çalışan cin patlaması, her seferinde bir içki fabrikası

UyduYayini

Global Mod
Global Mod
Alan küçüktü, bir garajdan büyük değildi, Hindistan’ın yemyeşil ve liberal Goa eyaletinin tepelerine gömülmüştü ve Siddharth Girimon cin yapmakla meşguldü. Duvara dayalı bir masa tenisi masasının üzerinde, fıstık gibi elle soyulmuş yeşil Batı Hindistan kakulesi kabuğu yığını duruyordu. Bir rafta tat deneyleri için bir cam kit ve içki fabrikasının diğer tarafında, bakır bir imbikten çelik bir teneke kutuya günlük akıtma akıyordu.

Berrak ve hoş kokulu, Bay Girimon ve patronunun Hindistan hakkında tarih dolu ama aynı zamanda genç, daha modern bir neslin yaratıcılığına sahip yeni bir tür hikaye anlatmasını umduğu 70 kutuya daha gidiyordu.

Gözlüklü, uzun saçlı ve dar bir konu için coşku deniziyle bir kimya öğrencisini andıran bir damıtıcı olan 25 yaşındaki Bay Girimon, “Fikir yalnızca Hint bitkilerini kullanmaktı” dedi. “Hindistan’ın cinle neler yapabileceğini göstermek istedik.”

Japonya’dan Kenya’ya, dünya zaten zanaatkar ruhları hareketleriyle çalkalanıyor, ancak Goa’daki cin patlaması, değişen pazar zevklerine selam vermekten fazlasını sunuyor. Yerel karışımlar, Hindistan’ın alkol konusundaki muhafazakar duruşuna ve ülkenin çoğu zaman sakat kalan bürokrasisine meydan okuyor ve daha önemli soruları gündeme getiriyor: Ulusal gurur bir şişeden gelebilir mi? Ruhlarda yenilik, Hindistan’ın kendisi hakkında nasıl düşündüğünü ve dünyanın Hindistan’ı nasıl gördüğünü değiştirebilir mi?


Bay Girimon’un şirketi Nao Spirits, birdenbire ortaya çıkan düzinelerce şirketten biridir. Yakın zamanda yapılan bir ziyarette musluktaki cin, Sanskritçe ardıç anlamına gelen hapusa adı verilen birinci sınıf bir şeydi. Bu küçük yemişler, 16. yüzyılda ‘genever’ olarak anıldığı Hollanda’da ilk yapıldığından beri cinlerin ana maddesi olmuştur.


Pek çok cin uzmanı, en iyi ardıçın Makedonya’dan geldiği konusunda ısrar ediyor; Hapusa, daha büyük Himalaya ardıç meyvelerinin yanı sıra zerdeçal, çiğ mango ve zencefil gibi diğer yerel bileşenlere dayanarak aksini iddia ediyor.

Nao Spirits, 2017’de Goa’dan ilk kez küçük bir parti cin ürettiğinde ve hükümet onayı almak için yerel bir şişeleyiciyle ortaklık kurduğunda, hiç kimse yüzyıllardır baharat ticaretinin beşiği olan Hindistan ile cin gerçek arasında bağlantı kurmamış gibiydi. portreyi aydınlatmak için kullanılan otlar ve diğer bitkilerle alkolden oluşan boş bir tuval.


Sadece birkaç yıl sonra Goan Gin, yemyeşil ve renkli bir buket haline geldi. Adını Everest Dağı’nın birkaç mil batısındaki Pumori Dağı’ndan alan Pumori cin, diğer yerel botaniklerin yanı sıra Himalaya ardıç ağacını da kullanır. Jin Jiji, Hint ardıcı kullanır ve bir Goan spesiyalitesi olan kaju fıstığı eklerken Matinee cin, Goan karabiberleri içerir. Samsara ve GinGin ayrıca kenevir dokunuşları da dahil olmak üzere yerli Hint malzemeleri kullanır.

Hindistan hakkında daha fazla bilgi

  • Büyük ekranda: 1995’ten beri “DDLJ” filmi Mumbai’deki bir tiyatroda neredeyse her gün gösteriliyor. Birçok yönden, bugünün Hindistan’ı beyaz perdede Hindistan’a benziyor.
  • Hindistan’ın Cram Şehri: Kota’da, ülkenin dört bir yanından gelen öğrenciler, çoğu başarısız olacakları seçkin üniversite giriş sınavları için özel ders almak için yüksek ücretler ödüyorlar.
  • Bekar bayan olarak kiralamak: Evlenmeyi erteleyen veya reddeden ve yalnız yaşayan Hindistan’daki bekar çalışan kadınlar, çoğu zaman sinir bozucu bir ev avıyla karşı karşıya kalır.
  • Modi Belgeseli: Hindistan hükümeti, Başbakan Narendra Modi ile ilgili bir BBC belgeselinin Hindistan’da gösterilmesini engellemeye çalışıyor. Ülke genelindeki öğrenciler direniyor.
Tüm bu cin büyümesi, hiçbir zaman gerçekten güçlü bir alkol kültürüne sahip olmayan bir ülkeye ulaştı – Hindistan genellikle cin toniğin evi olarak kabul edilir, ancak bu bir İngiliz meselesiydi.

Aslında, Hindistan’ın 1948 anayasası, eyaletlere sarhoş edici içki ve uyuşturucuları yasaklamak için çalışmaları talimatını verdi. Aralarında Başbakan Narendra Modi’nin memleketi Gujarat’ın da bulunduğu bir avuç ülke şu anda alkol satışını ve tüketimini yasaklıyor. Diğer bölgeler bunu yasaklamaya çalıştı ve sonra vazgeçti, ancak Hindistan’ın çoğu yerinde evde bir kokteyl içmek bile o kadar tabu ki, alkollü içki satışlarının çoğunu birkaç onsluk küçük şişeler oluşturuyor.


Ancak, Goa daha müsamahakar. 1961 yılına kadar Portekiz toprağı olan küçük bir güney kıyı eyaleti. Eyalet daha Hristiyan, kiliseler düğün beyazına ve kanarya sarısına boyanmış, virajlı köy yollarını aydınlatıyor. Ve dinin ötesine geçen nedenlerle – Goa 16. yüzyıldan beri küresel ticaretin merkezi olmuştur – sakinleri her türlü konuda daha açık fikirli olmakla gurur duyarlar.

Buna içki içmek de dahildir.


Goa’da bir saat araba sürün ve kontrast belirgindir: likör mağazalarının vitrinlerinden büyük şişeler sokaklardan dışarı bakar. Barlar dolup taşıyor ve alkol üzerindeki vergiler, içki içmeyi caydırmak için daha çok çalışan diğer eyaletlerdeki vergilerin onda biri kadar.


Ailesi Goa’nın önde gelen alkollü içki dağıtım şirketinin sahibi olan ve kendisi de kaju çiçeği veya hindistan cevizinden yapılan yerel bir likör olan Feni’nin damıtıcısı olan Hansel Vaz, “Goanlar sadece farklı,” dedi. “Varlığımızın her zerresiyle.”

Margao yakınlarındaki kendi likör dükkanında, neredeyse yarısı yerel kaynaklı olan yaklaşık 60 marka cin içeren geniş, tabandan tavana bir raf var. Bunların çoğu yalnızca Goa’da satın alınabilir çünkü diğer eyaletler satış için içki fabrikalarına lisans verme konusunda isteksizdir.

Kuzey Goa’da Khalil Bachooali ve eşi Devika Bhagat, düzenleyici zincirleri gevşetmek için yetkililerle lobi yaparak bunu değiştirebileceklerini umuyorlar.

Tamras Gin’in üretildiği ve kısa süre önce tadımlar için gösterişli bir ziyaretçi merkezinin açıldığı Adventurist Spirits içki fabrikasını gezen Bay Bachooali, Hint cininin açıkça tanımlanması ve Kanun’un “Hindistan’dan yapılan yabancı alkollü içkiler” kategorisinden ayrılması gerektiğini savundu. Bunu başarmanın en iyi yolu zanaat çırçırlarının yurtdışında başarılı olması olabilir.


Tamras, Hapusa ve bir başka popüler cin olan Stranger and Sons da dahil olmak üzere birçoğu uluslararası ödüller kazanmaya başladı bile. Küresel piyasalar onları memnuniyetle karşılıyor gibi görünüyor. Hapusa artık ABD’de satılıyor. Tamras önümüzdeki ay Maldivler’de ve Türkiye’de satışa sunulacak – o zamandan önce, Bay Bachooali, Delhi’den satın alınabileceğini belirtiyor.

İçki fabrikasında barın arkasından “Hindistan ihracatı sever” dedi. “İhracat yaptıktan ve kendimizi yurt dışına yerleştirdikten sonra, bu vaka incelemesini alıp buraya geri getiriyoruz.”

Bay Bachooali, cin tarihi ve Hindistan bürokrasisi hakkında, kendisi ve başarılı bir senarist olan eşinin, Londralı bir barmen tarafından Hindistan’ın “cin sahnesinin” nasıl bir şey olduğunu sorduktan sonra damıtma işine nasıl girdikleri hakkında iki saatlik konuşmalar aracılığıyla açıkça gördü. bir veya iki saha toplantısı. Hâlâ film ve reklam yapımcılığı yapıyor ve vurgu için ne zaman duracağını ya da iki elini tezgaha vuracağını tam olarak biliyordu.

Bu tür satıcılık, Goan gece hayatı kültürüne de girmiştir. Kıyıya yakın, Miami veya Mikonos’u anımsatan ten rengi ve beyaz renk paleti ile Thalassa adlı yeni ve popüler bir restoran ve plaj kulübünde, barın arkasındaki duvar yerel cinlerin parlak ışıklarını parlatıyordu. İçecek menüsü “yerel alkollü içeceklere dayalı karışım” dedi.


21 yaşındaki Jatin Thakur, Himalayalar yakınlarındaki küçük bir kasabadan barmen olarak ilk işi için birkaç ay önce buraya gelmişti. “Kardan geliyorum” dedi.


Hapusa yapan Bay Girimon gibi, Goa’ya başka bir şey için taşınmıştı – daha hoşgörülü, girişimci bir zihniyet. Belki sadece ruhlar konuşur, ancak Hindistan’ın girişimci girişimcileri aynı zamanda zanaatlarının dünyanın Hindistan’ı kaplanlar, filler ve eski dinler diyarından daha fazlası olarak görmesine yardımcı olacağını umuyor.

Yakın zamanda Hint kriket sopalarının odunuyla tütsülenmiş bir cin piyasaya süren Nao Spirits’in kurucusu 35 yaşındaki Anand Virmani, “Burası modern Hindistan” dedi. “Bizi modern bir ülke olarak temsil eden benzersiz şeyler, benzersiz hikayeler yaratmak istiyoruz. Ben de modernliği vurguluyorum.”
 
Üst